Neil Gaiman - Csillagpor

Annyira, de annyira vágytam már valami nagyon könnyedre, valami nagyon "fantasztikusra"! Mennyeien üdítő volt!

A történetet olvasva Anglia egy kis falvacskájába cseppenünk, méghozzá Falva falvába. A települést egy nagy fal veszi körül, amiről a nevét is kapta, s ami elválasztja az emberek világát a varázslatok birodalmától. Tristan Thorn egy éjszaka hullócsillagot lát, és megígéri kedvesének, hogy elhozza neki a csillagot, ha neki adja a kezét.
Így hát Tristan elindul élete legnagyobb kalandjára, a falon túlra, a Tündérek, boszorkányok, manók, és más egyéb varázslatos lények lakta birodalomba.

Miután többször is láttam már a film változatot, hiba lett volna kihagynom az olvasólistámról ezt a nagyszerű könyvet.
Imádtam a mesélő stílusát! Mindig történt benne valami, nem hagyott egyetlen unalmas másodpercet sem. Csak azt az egyet bánom hogy olyan hamar véget ért...

Olvasás közben úgy éreztem magam, mint aki belesüppedt egy vattacukorfelhőbe. Mindjárt szebbnek látja az ember a világot, ha ilyen lélekemelő történetet olvashat.
Ezekből a mesékből azt hiszem nem lehet kinőni. Egyszerűen szükségünk van rájuk. Hogy megnevettessenek, megsirassanak, vagy csak egyszerűen kitöltsenek egy unatkozós délutánt.

Neil Gaiman-t méltán nevezik a modern fantasy egyik legnagyobb alakjának. Bizony nem ez lesz az utolsó könyvem az írótól, már ki is néztem a következőt a kínálatból. :-)


10/9

Agave 2013
211 oldal
Eredeti cím: Stardust
Fordította:Pék Zoltán

2 megjegyzés:

Bea írta...

A filmet én is nagyon szeretem, de a könyvet még nem olvastam. :) Na majd most! :)

G.F. Zsú írta...

A könyv egy kicsit más. (Mint általában.) Persze kellettek bele a látványosabb jelenetek. De engem így is nagyon jó kedvre derített. :-) Szívből ajánlom.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates