Michael Crichton - Kalózvizeken

 Egy számomra izgalmas kalandregényt osztanék meg veletek Michael Crichtontól a Kalózvizeken!

Fülszöveg:
"Jamaica, 1665 – Az angol Hunter kapitány semmi okot nem lát arra, hogy néha-néha odahagyva a főváros biztonságát, a spanyolok uralta vizeken ne támadjon spanyol kincsszállító hajókra, ha erre alkalom kínálkozik. Mostani vállalkozása mindenki szemében őrültségnek tetszik, hisz eddig bárki próbálkozott a titokzatos Matanceros szigetének megtámadásával, csúnyán rajtavesztett. Válogatott legénységgel vág neki őrült vállalkozásának: a kis társaság tudásban, képességekben, nemzetiségben egyaránt sokszínű, még egy fiúként nevelt sasszem lány is derekas részt vállal a kalandból, legyen szó hidegvérű gyilkosságról vagy a hajó életveszélyes zátonyok között való kalauzolásáról. Hogy mi lesz a vállalkozás kimenetele, talán még kitalálható. De az, ami a partraszállást követően vár a kapitányra, őt magát is igencsak meglepi."

       I.P.C könyvkiadó  2010
          312 oldal

Már régóta a várólistámon szerepelt ez a könyv. Kicsit mindig halogattam, hogy belekezdjek, de így utólag kár volt. Valami kalandos rövid történetet szerettem volna megismerni és erre a könyvre esett a választásom. Kikölcsönöztem a könyvtárból és belevetettem magam az oldalak közé.

Kicsit tartottam a könyvtől, mert a Molyon sok negatív kritikát kapott (csupán 72%-ot). Volt akinek egyáltalán nem tetszett, volt akinek csak kevésbé és volt akinek nagyon is. Utóbbiak tábora elég kevéske, de magamat is közéjük sorolnám. Nekem teljes mértékben tetszett az egész könyv és pont azt adta amire gondoltam.
Aki szereti a Karib-tenger kalózai című filmsorozatot Jack Sparrow kapitánnyal, annak ez a könyv is tetszeni fog. Én ebbe a körbe tartozom. Keveredik a fantázia a valósággal egy igazán kalandos történetben, és akinek ez így együtt nem igazán jön be, annak sajnos nem jön át a történet.
Sok közös vonást felfedeztem a filmsorozat és a könyv között, (helyszínek, szituációk, történetszálak,  egyes szereplők) amik számomra még kalandosabbá és izgalmassá tették a kötetet. El tudtam képzelni és nagyon bele is tudtam élni magam a történetbe.

A történet 1665-ben játszódik az újvilágban egy angol kis gyarmaton Jamaicán, aminek központja Port Royal. Az itteni kormányzó Sir James Almot igazgatja a dolgokat ahogy a korona és a saját elgondolása diktálja. Ebben Hunter kapitány is kiveszi erőteljesen a részét aki egyszerre kalóz és katona is egyben és azzá válik, akire a kormányzónak éppen szüksége van.
A két egymást üzleti partnernek tekintő úriember egy jelentős információ birtokába jut, mikor a kormányzó újonnan kinevezett titkára megérkezik Port Royalba. Innét veszi kezdetét a kalandos történet.
A kapitány egy spanyol hajó kifosztását veszi tervbe ami sok kincset rejthet. A bökkenő az, hogy ez a hajó egy bevehetetlen spanyol erődben Matanceros szigetén horgonyozik. Egy tervet dolgoz ki Hunter kapitány, ami lehetetlen küldetésnek tűnik. Csak a maroknyi összeválogatott legénysége hisz a kivitelezésében. Több akadályon, tengeren és szárazföldön egyaránt vezet az izgalmas kalandokkal teli utazásuk. A vége is tartogat nem várt fordulatot és izgalmakat. Aki mindezekre kíváncsi, olvassa el a könyvet és megtudhatja hogy alakul a történet egésze.

Összességében nekem tetszett a könyv és azt kaptam amit vártam tőle. Csak ajánlani tudom mindazoknak akik szeretik a hasonló történeteket. Igazi kikapcsolódást nyújtott.
Krisztián  

10/10


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates