Böszörményi Gyula - A Rudnay-gyilkosságok /Ambrózy báró esetei 2./

Ezt a könyvet aztán tényleg nem lehet letenni. Nem is tettem, de mivel ez egy igazán mozgalmas időszak volt számomra, ezért mindenhová vittem magammal. Munkahely, tömegközlekedés, váróterem, és még sorolhatnám hova el nem cipeltem magammal ezt a "nem kis" terhet, de az igazság az, ha csak két oldalt is, de sikerült olvasnom belőle, már megérte! :-)

"Én csupán annyit mondok, a folyó sodrása ellen úszni bolondság. A szerelemnél pedig nincs erősebb folyam, nekem elhiheti."
A történet dióhéjban:
Bárhogy is szeretnék, Mili kisasszonynak és Ambrózy bárónak nincsen újabb nyomuk Hangay Emma kisasszony ügyében.
Ennek ellenére egy perc nyugtuk sincs, mivel Rudnay főkapitány egy nagy paksaméta lezáratlan rendőrségi ügy aktáját adja át a bárónak. A hét gyilkossági ügynek látszatra semmi köze egymáshoz, azonban van egy apróság, amiben mind egyezik, méghozzá, hogy az elkövetők egyike sem tudta megindokolni tettei miértjét. Így hát Mili kisasszony a maga vakmerőségével, Ambrózy báró pedig a tőle megszokott megfontolt higgadtságával veti bele magát, hogy együttes erőikkel megtalálják a gyilkosok mozgatórugóit. Mindeközben persze nem is sejtik milyen közel kerülnek ahhoz, hogy egyúttal újabb nyomra leljenek Mili nővérének megleléséhez...

Ez a rész jóval mozgalmasabb, mint az első. Tele van nyomozással és sok-sok izgalommal, ezért ez az amúgy is gyorsan olvasható kötet egyszerűen odatapaszt az oldalakhoz.
 Részletes, de még a rengeteg információ ellenére is átlátható. A kellő időben, és számban ismétli a fontosabb részleteket, így könnyű képben lenni, ezzel együtt pedig nagyszerűen követhetőek az események.
 Fejezetenként más és más érzelmet váltott ki belőlem a könyv olvasása. Volt hogy kacagtam, hogy izgultam, hogy dühös voltam, (Néha a báró helyett én bosszankodtam Mili vakmerőségén.) de a legmeghatározóbb érzésem a kíváncsiság volt. Kíváncsi vagyok hogy alakul a sorsuk és remélem a legjobbakat, de arról, hogy kitaláljam mi lesz benne, már rég lemondtam, hiszen eddig egyszer sem jött be a jóslatom a könyvvel kapcsolatban. Ez pedig mindenképpen jót jelent. ;-)

 "- Mán megbocsássa nékem, hogy elterültem itten, mint a lópotyadék a Gimpliszigeten, de hát ollan szépen süt a nap, muszáj magamba színi a melegét."

Mint ahogy az első résznél, most is szinte mámorítóan hatott rám ez a rengeteg sok imádni való szereplő. Fecska és Márika örökre a szívembe vésték magukat.
Egyre élesebben kirajzolódik Mili jelleme is, a szókimondó, erős akaratú, hajthatatlan és makacs kislány, lassú de biztos jellemfejlődésen megy keresztül, és próbálja kiismerni a mi titokzatos bárónkat.
Imádtam amikor borsot törtek nyomozásukkal a rendőrség és a bűnözők orra alá.
Micsoda nyomozópáros!
Az egész annyira eredeti. Más is érzi, hogy mennyire megnézné a filmvásznon?
Egy icipicit azonban türelmetlen is vagyok a két főhősünk miatt, ugyanis úgy kerülgetik egymást, mint macska a forró kását. Mili és a báró közti feszültség csak áll, és nem mozdul előrébb, de azt hiszem ez az a löket, ami repíti tovább az én szívem a következő rész felé. És hiába, a műfaja még mindig krimi, de én nagyon, nagyon várom azt a romantikát.
A másik dolog ami szintén az őrületbe kerget, hogy nem tudtuk meg Richard báró titkát. De végül is, nem az a jó regény, aminek olvasása közben az érzelmeiddel kell hogy megküzdjél?
Összességében szerintem abszolút méltó a moly értékelések szerint a legjobb krimi, kortárs, és romantikus(?) helyezéshez. 

Nagyon jó ötlet volt az írótól, hogy a kötet végén végre megkapjuk a válaszainkat a két könyvvel kapcsolatban. Tetszettek a fejezetek címei is, nagyon mókásak és találóak.
Már megnyugodhatok, mert úton van hozzám a két következő rész. :-)
 Zsú
10/10

/Most kell, hogy megjegyezzem azt is, mennyire szép borítót tervezett a kiadó a könyvre. Gyönyörű történet, gyönyörű köntösben az igazi. :-)

+ Egy figyelmeztetés:
Én is, mint szerintem sok mindenki más, szoktam olvasni egy kicsit elalvás előtt, hogy elálmosodjak. Kedves könyvolvasók! Semmiképpen ne olvasgassátok ezt a könyvet elalvás előtt, ha korán keltek, mert úgy jártok mint én:
a; a kíváncsiságtól és az izgalmaktól nem fogtok tudni elaludni.
b; hajnalig fent lesztek, mert nem tudjátok letenni.

"- Egyéb rangot nem kíván? - billentettem oldalra a fejemet. - Javasolnám a Címzetes Gazember vagy a Bérgyilkosok Céhének elnöki posztját.
- Fölösleges. - vágott vissza Vörös fölényesen. - Mindez már benne foglaltatik az ügyvédi titulusban."
Könyvmolyképző Kiadó 2015
560 oldal

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates