Giles Kristian - Téli tűz /Sigurd - Saga 2./

Egyik kedvenc sorozatom (Sigurd - Saga) frissen megjelent kötetét osztom meg veletek Giles Kristiantól a Téli Tűz-t!

Fülszöveg:
"Hát itt vagyunk, térdig Sigurd Haraldarson sagájában!
Micsoda öröm ilyen könyveket írni, és egy darabig a mi norvégjaink világában élni! Kegyetlen és bárdolatlan világ, az kétségtelen, viszont nincs benne okostelefon, közösségi média, valóságshow és fitnesznyomkövető, ami nem semmi. Felüdülést jelent egy időre lelépni tőlük. Portyázni egy baráti társasággal. Fellépni egy hosszúhajó kormányállásába, olyan életet élni, amelyet manapság rosszallanának, és akkor még finom voltam.
Azt akarom, hogy legalább annyira „érezd” ezeket a történeteket, mint amennyire olvasod. Hagyd ott 21. századi életedet, és élvezd a késő 8. századi Skandinávia szabadságát, veszélyeit, komorságát és bizonytalanságát – és az időjárást! Remélem, ugyancsak élvezettel lubickolsz majd Sigurdnak és barátainak elveiben és hiedelmeiben, azokéban a férfiakéban és nőkében, akiket szeszélyes istenek irányítottak, és a hűség meg a fényes hírnévről szőtt álmok kötötték össze őket egymással."

Gabó kiadó 2017
  312 oldal

Folyamatosan figyeltem mikor jelenik meg a második kötet a Sigurd Sagaból. Mivel az első rész nagyon elnyerte a tetszésem, vártam a folytatást. Ahogy láttam, hogy megjelent, meg is vásároltam, és bele is kezdtem a frissen megszerzett könyvbe.

Nagyon vártam már, hogy megtudjam miként folytatódik Sigurd és barátainak kalandja. Az első kötet (A Bosszú Istene) végén egyik fogadott esküjüket teljesítették, megölték Randver jarlt. A történet innét folytatódik a második részben. Meghúzzák magukat a gyilkosságot követően, de nem sokat pihenhetnek, mert Gorm király (a másik nagy ellensége Sigurdnak) rájuk talál. Ismét menekülniük kell, és innét veszi kezdetét az eseményekkel teli izgalmas történet. Hogy milyen kalandos is lesz ez az út, azt a könyv elolvasásával tudhatjátok meg.

A Tűz Istene méltó folytatása az első résznek. Feltűnnek benne a régi megszokott szereplők, de néhány ujjat is belesző az író, akik nagyon jól kiegészítik a kis csapatot. A humor és a vikinges könyvekben jól megszokott csatajelenetek ugyanúgy megmaradtak amik csak emelik a történet színvonalát.
A második részben egy másik szál is megjelenik a történetben. Egy bérgyilkost bérel fel Gorm király Sigurd megölésére. Az ő kis történetét is vezeti az író párhuzamosan a fő csapásiránnyal, hogy miként kutatja főhősünket és kis csapatát. Hogy alakul a találkozásuk? Olvassátok el ti is.

Kifejezetten örültem annak, hogy gyorsan megjelent a második kötet. Kis negatívuma viszont az, hogy szerintem elég rövidre sikeredett. Szívesen olvastam volna hosszabban a történetről, mert hamar a végére értem :)! Nagyon várom már a harmadik rész megjelenését, Remélem minél hamarabb sor kerül rá. Akinek tetszett az első rész az ne hagyja ki a folytatást!
Krisztián

10/10

       Sigurd - Saga:
                       1: A bosszú istene /Sigurd - Saga 1./  

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates