Jack London - A vén kalóz kincse

 Egy kalandregényt hozok most a "jó öreg" megunhatatlan Jack Londontól A vén kalóz kincsét!

Fülszöveg:
"Az unatkozó ifjú milliomos, Francis Morgan kalandra vágyik, így éppen kapóra jön a hír: kalóz őse kincsének hollétére fény derült! Ezzel kezdetét veszi a kaland!
Miközben Francis a kincs felkutatására indul, ellenségei a vesztére törnek a Wall Streeten és az őserdőben egyaránt. A kutatás közben rábukkan távoli rokonára, ki ikertestvéreként hasonlít rá. Beleszeret egy gyönyörű lányba, ki viszonozza érzelmeit, bár már van vőlegénye. Az maják utolsó sarja elvezeti őt kincseikhez. Beleszeret egy királynő. Föld alatti folyón menekül, majd szinte minden vagyonát elveszíti. Végül persze minden jóra fordul!"




Fátum-Ars könyvkiadó 1994
     314 oldal

Valami nagyon könnyedre vágytam. Sokat keresgéltem mit is olvasnék szívesen. Van egy kalózos kihívás a molyon, és nézegettem esetleg a témában mit lenne érdemes elolvasni. Volt több jelöltem is. De mivel egyik kedvenc szerzőm Jack London, ezért tőle néztem ki két könyvet is. Egyik volt csak bent a könyvtárban, így nem volt választási lehetőségem, A vén kalóz kincse maradt. Kikölcsönöztem és bele is vetettem magam az oldalak közé.

 Jack Londontól már olvastam pár könyvet, és mindegyik tetszett. Ez a könyv nem igazán olvasott, a moly szerint, illetve nem az író legnépszerűbb könyvei közé tartozik. Azért én reméltem, hogy hasonlóan jó lesz, mint amiket eddig olvastam tőle. Utólag, azt kell mondjam, nem csalódtam most sem az íróban.

A könyvet jó kis kalandregénynek mondanám. Nem igazán tipikus felnőtteknek szóló történet, hacsak nem érzi valaki néha újra gyereknek magát. Mert én párszor igen. :-) Valójában megvolt benne minden ami igazán jó történetté teszi.
Először is egy gazdag ifjú milliomos Francis Morgan, aki kalandokra vágyik. Miután egy régi családi kincsről kiderül hogy talán létezik elindul a keresésére.  Az útja Panamába vezet ahol rátalál egy távoli rokonára is.
Másodszor szinte nélkülözhetetlen a hős szerelmes karaktere, így Francis beleszeret egy lányba. Aki mellesleg a távoli fivére jegyese. A történet csak innét indul be igazán, ami aztán bővelkedik kalandokban, szerelmi vívódásokban, jó helyszínekben, ádáz ellenségekben egyaránt.
Hőseink kis szerencse árán megmentik egy rabszolga életét, aki mint utólag kiderül, egy maja papnak a fia és apja ismeri az utat a nagy ősi maja kincsek rejtekhelyére. Sajnos nem csak Francis és csapata akarja megtalálni a kincseket, hanem gazdagságra vágyó kapzsi emberek is.
Miként alakul a történet? Ki szerzi meg a végén a kincseket? Ezekre a választ a könyv elolvasása után tudhatjátok meg.

Összességében tetszett a könyv, hamar a végére értem. Bőven volt benne kaland és izgalom is. Néha az író kicsit elszakadt a valóságtól, de ez a történet szempontjából pont kellett.
Mindenkinek ajánlom aki szerethető karaktereket, ádáz meneküléseket, szerelmi szálakat, mesés kincseket akar keresni, mindezt Jack London tolmácsolásában.
Krisztián 

9/10

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates