Philippa Gregory - A másik Boleyn lány / A Tudorok 2./

"Két lánytestvér verseng a legnagyobb kegyért, egy király szerelméért"

Nem rajongtam különösebben a történelmi regényekért, most viszont mindez megváltozott, mert bizony ittam minden szavát ennek a könyvnek.

 A történet a cseppet sem egyszerű magánélettel büszkélkedő VIII. Henrik kicsapongó életét, és velejéig romlott udvarát öleli körül. A Boleyn család két gyönyörűséges lányát szinte bábként mozgatja a család, akik mindent megtesznek, hogy a trón közelébe férkőzhessenek. A királyt elbűvöli a kisebbik lány, a királynő udvarhölgye, Mary Boleyn, akit családja elválaszt férjétől és Henrik szeretőjévé tesz.
 Amikor azonban a szeszélyes király már nem mutat érdeklődést a csupa-szív, örök szerelmes Mary iránt, a család félreállítja a lányt, és nővérét Annát helyezik előtérbe. Anna , a becsvágyó és páratlanul eszes nővér teljesen megbabonázza a királyt, aki képes elválni feleségétől, Aragóniai Katalintól, hogy elvehesse őt. A nőt, aki a saját lelkét is eladná a trónért. Ám ettől semmi nem lesz jobb, mert Anna sem tudja megajándékozni őt azzal, amire a legjobban vágyik, egy fiúval. Míg végül a Boleyn-ek veszte a határtalan becsvágyuk lesz.

A leírások annyira korhűek, és életszerűek, hogy én minden egyes szavát elhittem. Annyi mindenről mesél nekünk. Két lánytestvérről akik születésüktől fogva egymás riválisai. Asszonyok sorsáról egy férfiak uralta időben. Az irigységgel, rosszindulattal,  és pletykával teli királyi udvarról.
 Ízig vérig csajos, romantikus dráma.

Annyira magával ragadott, annak ellenére, hogy láttam filmen is vagy tízszer. Jelenleg csak egy könyvtári példányhoz sikerült hozzájutnom, de legszívesebben vissza se vinném! :-)

Bizony-bizony nem egyszerű olyan 720 oldalas regényt írni, aminek minden oldala egy kincs!

 10/10

A Tudorok 1. része itt.


" Egyszerűen két könnyűvérű nő voltunk a szemében, oly súlytalanok, hogy a szél elfújhatna bennünket egyetlen kegyes fuvallatával."

" A lépcsőről visszanéztem és láttam, hogy földhöz csapja a kalapját és belerúg, s ugyanazt a gyönyörűséget éreztem, mint minden nő, ha egy jóképű férfi akadt a horgára."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates