Patrick Süskind - A Parfüm

   A 18. században, Párizsban járunk, ahol egy büdös, mocskos halpiacon megszületik főhősünk, Grenouille. A furcsa gyermek, akinek nincs szaga, árván marad, miután anyját máglyán elégetik, így dajkáról-dajkára jár, majd, még gyermekként egy cserzőműhelybe kerül kulinak. De kifinomult szaglása nemsokára meghozza neki a lehetőséget, hogy imádott illatai közelében lehessen, és egy illatszerész segédjének áll, ahol kitanulhatja a mesterség összes csínját-bínját. 
   De valójában Grenouille nem vágyik elismerésre, csak egyetlenegy dologra, egy illatra, amiért akár ölni is képes. Minden motivációja egyetlen illat megszerzésére irányul, méghozzá a fiatal szűz lányok illatára.

Valahogy a történet elején én "kedveltem" Grenouille-t. Bár talán csak sajnáltam, igen, valóban sajnálatra méltó egy olyan ember élete, akinek nincsenek érzései. Nincs semminemű kapcsolata a világgal az illatok/szagokon kívül. Nála minden illékony...
Egy igazi érzelem nélküli gyilkos. Egy beteg elme.

Tetszett a mesélő, szinte hallottam a hangját, nagyon jó a stílusa.
Igazán nem mindennapi történet. Bár én azt hittem brutálisabb lesz, tele a gyilkosság leírásának részleteivel, de szó sincs ilyesmiről.
Nem egy hosszú terjedelmű mű, gyorsan a végére lehet érni. Láttam, hogy megvan filmen is, szóval mindenképp megnézem azt is. :-)

Sokan írták a könyvről, hogy milyen gusztustalan és gyomorforgató. Hát nem tudom... szerintem csak egyszerűen nyers és szókimondó. Igen így van, nem mindenki díjazza a nyomtatott "trágár" szavakat, de legyünk őszinték....ez van. Ez van a mi világunkba is, nem kell homokba dugni a fejünket. Elég kimenni a közeli buszmegállóba, és eltöltenünk ott egy napot. Hallgassa meg mindenki, hogy is beszélnek a mai emberek egymással. Nyilván nem általánosítok! Akinek nem inge, ne vegye magára!! Szóval ez van....

10/8,5

Európa Könyvkiadó, 1988
Fordította: Farkas Tünde
Eredeti cím: Das Parfum
232 oldal






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates