Rudyard Kipling - A dzsungel könyve

 Egy gyerekkori kedvencemet osztom meg veletek Rudyard Kipling tolmácsolásában A dzsungel Könyvét!

Fülszöveg:
"Az, amit most el akarok mondani, még azelőtt történt, hogy Mauglit kitették a szioni farkascsapatból, s hogy bosszút állt Sir Kánon, a tigrisen. Azokban a napokban volt, amikor Balú tanítgatta a Vadon Törvényére. A hatalmas, komoly, öreg barna medvének nagy gyönyörűsége telt gyors eszű tanítványában, mert az ifjú farkasok csak annyit akarnak a Vadon Törvényéből megtanulni, amennyi az ő csapatjukról és törzsükről szól, s elszaladnak, mihelyt a Vadászó Verset el tudják mondani: „Nesztelen láb, sötétben is látó szem; olyan fül, amely a szelet is meghallja odújában; éles fog: ez az ismertetőjele minden testvérünknek, kivéve a sakált, meg a hiénát, akit gyűlölünk." De Mauglinak, az emberkölyöknek sokkal többet kellett tanulnia ennél."
   Ciceró kiadó   1997
      198 oldal

A Molyon egy olyan kihívásra kerestem könyvet, amelyre a Ciceró kiadó egyik kötetét kellett elolvasni. Sokat keresgéltem, de nem igazán találtam olyat ami érdekelt volna. Keresgéltem a könyvtárban is és ott akadtam rá erre a nagyszerű könyvre. Egyik gyerekkori kedvenc mesém volt, nagyon örültem, hogy könyvben is kiolvashatom. Kikölcsönöztem és neki is láttam az olvasásnak.

Nem nagyon emlékeztem már a történetre magára, de ahogy haladtam a könyvel egyre több emlékkép ugrott be róla. A Történet elején ismerkedhetünk meg Mauglival akit a farkasok találnak, és farkasapó és farkasanyó magukhoz vesznek. Kölykeik mellett kezdik nevelni és mikor eljön az idő bemutatják a Gyűlés Sziklájánál a többieknek. Innét kezdődik Maugli kalandokkal teli története. Itt a sziklánál a bemutatásnál Sirkán a tigris magának követeli Mauglit, de a farkasok nem adják és örök ellenségekké válnak Mauglival.
A dzsungel két legkiválóbb tanítója veszi pártfogásba az emberkölyköt, Balú a medve és Bagira a fekete leopárd, tőlük tanulja meg a dzsungel törvényét Maugli. Ahogy cseperedik egyre jobban erősödik, egyre ügyesebb lesz. Barátaival sok kalandba keveredik amik jól és rosszul is végződnek. Hogy mik ezek a kalandok és hogy alakul Maugli sorsa azt a könyv elolvasásával megtudhatjátok.

Összességében tetszett a könyv jó volt újra gyereknek lenni. Kicsit visszaemlékeztetett gyerekkoromra. Nagyon jó kis történet bárkinek ajánlom figyelmébe a könyvet vagy akár a könyvből készült mese vagy rendes filmet is.

Krisztián   

9/10


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates