Thomas Berger - Kis Nagy Ember Visszatér

 Kis Nagy Ember második kötetét hozom most nektek a Kis Nagy Ember Visszatér-t!

Fülszöveg:
 "Thomas Berger nem siette el a dolgot. A Kis Nagy Ember rajongóinak harmincöt évet kellett várniuk, hogy a szerző visszatérjen pályafutása egyik legsikeresebb regényéhez és annak 111 (112?) éves elbeszélőjéhez, az indiánok és a fehér ember világa közt csetlő-botló Jack Crabbhez. A történetet ott folytatódik, ahol az előző rész végén váratlanul megszakadt, és végre megtudjuk, mi történt az után, hogy Kis Nagy Ember egyetlen „fehérként” túlélte Custer Utolsó Ütközetét."

Nagy várakozással kezdtem bele a második kötetbe, mivel az első is nagyon tetszett. 
A történet ott folytatódott ahol az előző befejeződött. Jack számos kalandba keveredik ahogy azt már megszokhattuk tőle. Amerre jár mindig találkozik régi ismerőseivel és mindig történik vele valami. Van, hogy jól de van, hogy rosszul jön ki ezekből a  dolgokból. Például amikor Vad Bill Hickok- al találkozik, és rá bízzák a védelmét ennek ellenére megölik Vad Billt. Vagy amikor Buffalo Billel találkozik, aki beveszi a Vadnyugati  Show-jába, ahol eleinte kis szerepet kap de később az indiánok tolmácsa lesz akik szintén a produkcióba  szerepelnek. Vagy tanárnak is állt egy iskolában, ahol csejen gyerekeket tanítottak. Itt ismerkedett meg Amandával, akivel később bonyolult kapcsolatba keveredik. És nem utolsó sorban Ülő Bikával, akihez eléggé szoros kapcsolat fűzte Jack-et.
Helyszínek terén is az író kicsit változatosabban ugrál az első részhez képet. A második kötetben a főhőst eljuttatja Európába is. Járnak Angliába a királynőnél, Párizsba Berlinbe, Olaszországba, és még Világkiállításokon is megfordultak.
Összességében kicsit másra számítottam és nem azt kaptam a könyvtől amit vártam. Ettől eltekintve nagyon jó és izgalmas történet. Ahogy elkezdtem olvasni annyira nem kötött le mint az elődje, de azért élveztem. Kicsit lassabban olvastam el mint az elsőt, nem voltam vele úgy, hogy ne felejtettem volna néha ott a polcon. Volt, hogy napokig nem is vettem elő. Nem lett a kedvenc könyvem de ennek ellenére megérte elolvasni!

                                                                                                                                     Kisztián
 7/10

Chartapilus 2010
570 oldal




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates